Wstęp do ćwiczeń w technice OTG – skakanka

W technice rzutu obrotowego z ziemi (z ang. OTG – off the ground),  największą rolę –  oprócz czujnej głowy – odgrywa praca naszych ramion i nóg. No właśnie – jak się do tego przymierzyć? Zacznijmy od ramion.

Na początek trzeba troszkę poćwiczyć tak, aby nauczyć się prawidłowych odruchów, przed tym jak zaczniecie bawić się Waszym kijkiem.

Na początek polecamy…..powrót do czasów dzieciństwa 😊 i zabawę ze skakanką, która okazuje się świetnym rekwizytem do ćwiczeń (ramion, ale nie tylko). I nie tylko do ćwiczeń na plaży, ale w domu, albo na wyjeździe, gdy na przykład nie możecie ze sobą zabrać swojej ukochanej przydługiej, dwuczęściowej wędeczki.

Wystarczy kupić, albo „namierzyć” skakankę i już połowa sukcesu. Druga połowa sukcesu polega na… skróceniu skakanki, tak aby dopasować ją do długości naszych ramion. Zobaczcie na zdjęciu.

Długość skakanki (dla praworęcznych) musi być dopasowana do odległości, pomiędzy lewą dłonią umieszczoną w okolicy lewej pachy\piersi, a prawą wyciągniętą, niemalże  wyprostowaną, lub lekko ugiętą w łokciu.

Dla porównania zobaczcie zdjęcie z wędką i prawidłowe dopasowanie\położenie uchwytu względem zasięgu ramion.

Co dalej?

Żeby przygotować się do dobrze do techniki OTG, naszym celem będzie ćwiczenie polegające na imitowaniu ruchu wbijania czegoś w ścianę, przy użyciu naszych rąk i …skakanki. Można to porównać do uderzania młotem w ścianę. Tylko zamiast młota lub dolnika wędki, na początku w dłoniach, będziemy trzymać skakankę. Dlaczego akurat skakankę? Ano dlatego, że pozwoli na nabycie odruchu utrzymywania rąk w odpowiedniej pozycji w związku z tym, że sznurek skakanki musi być cały czas napięty.

Trzymając napiętą skakankę (zdjęcia poniżej) lewą ręką\dłonią ściągamy ją w okolice lewej piersi. Zaś prawa ręka – pociągana przez skakankę – wędruje w górę. Prawa ręka – początkowo, lekko ugięta w  miarę pociągania skakanki przez lewą rękę, coraz bardziej się prostuje. Zobaczcie sami na zdjęcia.

Z wykorzystaniem skakanki, opanujecie podstawy “walenia” młotem w ścianę. Właśnie to niepozorne ćwiczenie, pomoże w opanowaniu techniki rzutu obrotowego z ziemi. I nie tylko rzutu obrotowego.

Czy nie przypomina Wam to trochę techniki z innego rzutu ?

Opr. Andrzej JawEsox

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *